سفارش تبلیغ
صبا ویژن



عاشورای امسال امام حسین دوباره کشته شد - بسیج دانشجویی پایگاه مقاومت ثارالله

عاشورای امسال امام حسین دوباره کشته شد
اغتشاشات عاشورای 88

ایرانیان از دیرباز محب خاندان پیامبر اسلام بوده اند. از قرون ابتدایی تمدن اسلامی نشانه های ارادت ایرانیان به اهل بیت در ادبیات پارسی و  فرهنگ عامه ایرانیان نمود پیدا کرده است. نخستین شعرای پارسی زبان اشعاری در مدح این خاندان پاک دارند و بسیاری از شاعران و نویسندگان ایرانی  حتی  قبل از فراگیری تشیع در ایران در عصر صفوی به عرض ارادت به این خانواده آسمانی می پرداختند. فرهنگ عامه ایرانیان نیز مملو از اشعار، مثلها، داستانها، مراسم و آیینهای پاسداشت مقام  اهل بیت می باشد. واقعه عاشورا و شخصیت امام حسین(ع) دارای بالاترین جایگاه از این حیث در فرهنگ ایرانیان بوده است. عاشورا و قیام اباعبدالله(ع) برای ایرانیان الهام بخش عدالت به همراه آزادی و آزادگی بود. آیینهای عاشورایی قدمتی به اندازه ورود امام رضا(ع) به ایران دارد و پس از فراگیر شدن تشیع در ایران رنگ و بوی تازه ای گرفت. حماسه سیدالشهدا در روز عاشورا دارای سه بعد بود که فرهنگ اسلامی ایرانی ما را تحت تاثیر قرار داد: حماسه، سوگ و عشق و این مثلث معنا بخش آیینهای عاشورایی ایرانیان بود و هست.

سران این جریان  که همواره شعار قانونگرایی و مبارزه با خشونت را داده اند می بایست به پیشگاه مردم شریف ایران پاسخگو باشند که این اقدامات که در سایه جریان سیاسی آنها بوجود آمده است چه معنا و مفهومی دارد؟آیا آتش زدن و کتک  زدن و اغتشاش  معنای جدیدی از عدم خشونت است؟

نکته مهمی که دربرگزاری این آیینها وجود دارد این است که مراسم عاشورا و محرم تجلی بخش وحدت در عین کثرت در فرهنگ ایرانیان بوده است. اگرچه  در این مراسم تکایا، حسینیه ها، دسته ها با علمها و نشانها و نوحه های مختلف با سلایق و سبکهای متفاوتی به اقامه عزا می پرداختند اما هدفی واحد و وحدتی معنایی داشتند. این وحدت حتی با حضور اقلیتهای دینی و مشارکت آنها در این مراسم به اوج می رسید. در واقع محرم و صفر با اتحاد مردمی در عین کثرت ظاهری نماد حیات و اتحاد مردمان این سرزمین بود. تمام اقشاربرای این اتحاد هم ارزش قائل بودند و حتی اقشار غیر مذهبی نیز ضمن اقامه عزا  حرمت این ایام را حفظ می کردند. ما مثالها روایتهای تاریخی زیادی در این زمینه داریم.

اغتشاشات عاشورای 88

اما متاسفانه عاشورای امسال رنگ و بوی دیگری داشت.با تاسف فراوان، عده ای محدود که می توان آنان را فئه باغیه نامید، از حرمت این ایام ، سوء استفاده کردند و کوشیدند این اتحاد را به تفرقه مبدل کنند. آلودن عاشورا به مقاصد حزبی و جناحی و سیاسی و ایجاد تفرقه، خلاف اهداف این میراث آینیی اسلامی و ملی ما است. حضور اقلیتی آشوب گر و خشن در سطح خیابانهای تهران و اهانت به مقدسات شگفت آور، دردآور و مایه شرمساری است و دل هر مسلمان آزاده ای را بدرد می آورد و ملالی نیست اگر از این غم، خون بگرییم و به خون علتیم و بمیریم ، وا اسفاً.

اما یزیدیان باید بدانند که "یُرِیدُونَ لِیُطْفِؤُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ" آنان مى‏خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش سازند؛ ولى خدا نور خود را کامل مى‏کند هر چند کافران خوش نداشته باشند! 

سردبیر، تحریریه و خانواده بزرگ تبیان؛ ضمن محکومیت این گونه اقدامات  موهن که در فرهنگ دینی و ملی ما جایی ندارد و ابراز انزجار از مسببان و عاملان این حادثه تلخ توجه مسولین امر،سیاسیون، مخاطبان و آحاد مردم شریف و مومن را به نکات زیر مبذول می دارند:

1- می بایست با آمران، مهیا کنندگان زمینه و عاملان ایجاد اغتشاش، توهین به مقدسات، آشوب، آتش زدن اماکن عمومی، بانکها، ساختمان های عمومی و... برخورد سریع و قاطع انجام شود و ما مصرانه خواستار اقدام قوه قضاییه هستیم.

2- سران این جریان  که همواره شعار قانونگرایی و مبارزه با خشونت را داده اند می بایست به پیشگاه مردم شریف ایران پاسخگو باشند که این اقدامات که در سایه جریان سیاسی آنها بوجود آمده است چه معنا و مفهومی دارد؟ آیا آتش زدن و کتک  زدن و اغتشاش  معنای جدیدی از عدم خشونت است؟

3- این برادران سابق انقلاب باید موضع خود را نسبت به جریان ساختار شکن فعلی معلوم کنند. آیا اهانتهای  این افراد به مقدسات دینی و نظام  و رهبری مورد تایید آنها است؟ در صورت جواب منفی احتمالی چرا ساکتند که سکوت به معنای رضایت و همراهی است.

اما متاسفانه امسال عاشورای امسال رنگ و بوی دیگری داشت.متاسفانه عده ای محدود از حرمت این ایام سوء استفاده کردند و کوشیدند این اتحاد را به تفرقه مبدل کنند

اغتشاشات عاشورای 88

4- حضور جریان ساختار شکن با حمایت مناقین و سلطنت طلبها همراه شده است. رسانه های بیگانه نیز بر این شیپور می دمد. عدم خط کشی صریح رهبران این جریان با این عناصر مایه شگفتی است. شما را چه می شود؟

5- حوادث مشکوک روز عاشورا ردپای سرویسهای جاسوسی بیگانه را در ایجاد آشوب  متبادر می سازد. از مقامات و مسوولین امنیتی می خواهیم با اقتدار و کیاست به بررسی واقع بینانه امر بپردازند و به اطلاع ملت شریف ایران نتایج امر را برسانند.

6- از قاطبه ملت شریف ایران،جوانان غیور و متدین می خواهیم ضمن کنترل حس و غیرت دینی خود منتظر رهنمودهای احتمالی مقام معظم رهبری باشند .

7- از تمامی کاربران، مخاطبان و خانواده بزرگ تبیان دعوت می کنیم در تظاهرات بزرگ عاشوراییان برای محکومیت این حوادث زشت  وناگوار شرکت نمایند.

 

                                                                                                                                 منبع: سایت تبیان



نویسنده » بسیج دانشجویی پایگاه مقاومت ثارالله » ساعت 6:58 عصر روز پنج شنبه 88 دی 10